Communicatie management

Communicatie management

Hoe vaak hoor je tegenwoordig wel niet dat 'er iets misgegaan in de communicatie'? Bepaalde situaties kunnen erg vervelend zijn, terwijl ze gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden wanneer er onderling binnen een organisatie een betere afstemming zou zijn geweest en er een betere en professionelere communicatiestructuur aanwezig zou zijn. Vaak zijn zulke situaties echter ook onschuldig en kunnen ze verder niet al te veel kwaad. Maar wat als je als organisatie een belofte niet na bent gekomen en dit groots in het nieuws komt en klanten en media verhaal komen halen? Moet je dan zwijgen of ontkennen of erken je juist het probleem en kom je met een passende oplossing om verdere imagoschade voorkomen? Dit zijn belangrijke vraagstukken waar communicatiemanagers tegenaan hikken en waar zij soms in korte tijd cruciale beslissingen in moeten maken.

De communicatiemanager

Hierboven is dus al een probleem dat binnen een organisatie kan spelen toegelicht. Op sommige situaties heb je als communicatiemanager nu eenmaal weinig grip, waardoor bepaalde problemen nu eenmaal niet te voorkomen zijn en het erg lastig is hier snel een goede oplossing voor te zoeken waarmee iedereen vrede heeft. Echter zijn er ook genoeg situaties waar je als communicatiemanager wel grip op hebt, bijvoorbeeld het inbouwen van een sterk intern communicatiebeleid. Hiermee kunnen potentieel gevaarlijke blunders in de toekomst eventueel voorkomen worden. Andere belangrijke taken waaraan een communicatiemanager onderhevig is zijn:

Terug naar overzicht